Kreator raportów

Kreator raportów to narzędzie Accessa służące do tworzenia raportów. Znajdziemy je w karcie Tworzenie, w grupie opcji Raporty.

Kolejne kroki kreatora to:

  • wybór źródła raportu
    – ja z reguły wybieram kwerendę, nie tabelę. Pozwala na szybką i sprawną rozbudowę o kolejne pola.

  • wybór poziomów grupowania i ich kolejność, miejsce pól w raporcie

  • kolejność sortowania poszczególnych pól

  • wybór układu raportu

Na końcu można  jeszcze nadać tytuł raportu i po zakończeniu, obejrzeć raport

Wygląda raczej mało sympatycznie i z pewnością wymaga jeszcze pracy przy formatowaniu, rozkładzie pól itp.itd. Oczywiście można to zrobić w dowolnym momencie, przechodząc do widoku projektu.


Kurs Access 2010 esencja

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *